Sunday, October 28, 2012

VAHEAEG aga mitte minul

Prantsuse lastel on vaheaeg!!!! Ka Prantsusmaal toimuvad tänu uuele presidendile või siis tema tõttu haridussüsteemis muudatused. Pikendati sügisvaheaega kahele nädalale ja varsti tahetakse ära kaotada nende kolmapäevane vaba päev. Olen sellest küll varem kirjutanud, aga siin on lastel koolipäevad esmaspäev, teisipäev, neljapäev ja reede ning need päevad on päris pikad - kella 17 või 18ni. See-eest on kolmapäev neil nädala keskel vaba. Nüüd aga tahetakse päevad lühemaks teha ja kolmapäev koolipäevaks teha - prantslased pole sellega kohe üldse rahul. Igal juhul ei toimu ka minu keelekeskuses vaheajal tavapäraseid tunde, vaid meil on selline asi nagu stages vacances, mis siis tähendab intensiivset keelelaagrit. Sel nädalal on 3 päeva järjest. Iga päev 2 gruppi: väiksemad ja suuremad ja mõlemale grupile 3 tundi. Järgmisel nädalal kestab see laager lausa 5 päeva. Hea asi selle asja juures on see, et nädalavahetus on vaba! :)

Ma ei saa mainimata jätta kindlasti ka seda, et tervis on hakanud paranema. Nüüd jääb üle vaid, et kosun kiiresti ja uut külmetust või pisikut ei saaks. Tervis pole aga paranenud tänu prantsuse arstide imelisele tööle...seega, siinkohal tahakski tänada oma perearsti Eestis! Suur-suur aitäh! Miks nii? Ühel päeval tundsin ennast ikka väga halvasti - vaatamata sellele, et alustasin uue antibiootikumide kuuriga ja too oli juba selle kuuri kolmas päev. Ma tundsin end nii halvasti, et otsustasin kirja panna kõik oma sümptomid ja kõik ravimid, mida olin tarbinud alates sellest päevast, kui esimest korda haigestusin. Saatsin emale ja tema võttis ühendust mu perearstiga. Perearst oli meeleldi nõus selle kirja üle vaatama ja minuga meili teel ühendust võtma!!! Taaskord näitab see minu arvates Eesti kaasaegsust ja inimlikkust! Meili teel küll kedagi ravida ei saa, aga vähemalt sain arvamuse, mida usaldan. Nimelt tuli välja, et minu kaks antibiootikumide kuuri toimisid praktiliselt samadele mikroobidele, ehk siis ei olnd sellest midagi kasu. Teiseks tuli välja, et täiskasvanu päevane annus pidi olema täpselt kaks korda suurem, kui mulle oli välja kirjutatud. Tore tali küll! Igal juhul hakkasin topelt kogust võtma ja kas sa näe imet, tervis läkski tasapisi paremaks! Ma ei hakka rohkem detailidesse laskuma, aga selliseid "pisivigu" avastas mu perearst veelgi. 

Ah jaa, praegu on mingi Halloween'i hullustus. Mulle ei ütle see püha midagi ja mul on sellest suht ükskõik, aga kuna olen inglise keele õpetaja ja meie tunnikavade koostajad on kõik vastava kultuuri taustaga, siis pole viimasel ajal muud kui üks Halloween ees ja Halloween taga. Prantslased on ka üle võtnud selle traditsiooni. Seega alates eilsest kuni järgmise nädala lõouni toimuvad igasugused erinevad Halloween'i üritused ja peod. Käisin ka ühel. Kostüümi ei viitsinud muretseda, aga meigi tegin endale küll. Paar pilti selle peo algusest siis. 
Trick or treat!

Mõeldes Kässule



Ühe toreda vene tüdrukuga:P

Tegelikult neid pilte arvutisse laadides, leidsin oma fotokast veel ühe foto. Nimelt kui see inglise tüdruk Victoria veel Alain'i juures elas, siis ta palus mind, et ma lubaks ennast joonistada. Ma poseerida ei viitsin ja ütlesin, et mul on kiire, tegelen tundide ette valmistamisega...sellepeale ta ütles, et ongi parem. Istus mulle kõrvale ja hakkas joonistama. Siin see pilt on. Minu arvates päris hästi välja tulnud:)
PS: Leidsin lõpuks ometi kodujuustu!!!!! See maitseb ülihästi! Ainus asi on see, et see on väiksemas totsikus, kui Eestis ja ilmselt maksab kaks korda rohkem (siin kohal, kes teab, palju üks totsik kodujuustu Eestis maksab, võiks mulle seda öelda). Siin maksab see nimelt pea 2 euri!!!! Hetkel ei suutnud kiusatusele vastu panna ja ostsin seda, aga vaevalt see mu menüü igapäevane osa hakkab olema...nagu see Eestis oli.

2 comments:

  1. kole suur ämmu on küll kui nüüd aus olla:P.
    Ja kodujuust peaks midagi 1 eur kanti olema minuarust.

    ReplyDelete
  2. Kodujuust jaa, isegi veits üle ühe euri tegelikult.
    Tore, et paranded! *sülitan kolm korda üle õla*

    ReplyDelete