Sunday, February 10, 2013

Vapustav!

Taaskord on tükk aega möödunud eelmisest postitusest. Mis ma oskan öelda, olen olnud laisk! Kui aus olla, siis paljud teistki igapäevaselt blogi päevad - eriti kui kuskil reisil pole. Samuti ka mina...töötan, teen trenni, söön, magan ja kirjutan lõputööd vahelduva eduga. Elu on tavaline:P 

Alustan kõigepealt sellest, et ilm Pariisis on ikka äärmuslik. Ühel nädalal võib väljas olla täielik kevad, +12 kraadi sooja ja päike paistab. Järgmisel nädalal on talv tagasi, vihma/lörtsi/lund tuleb taevast alla, kraadid on 0-lähedased. Ei jõua kevadet ära oodata! 

Peale ilma on siin ka inimesed veidike teistsugused. Hetkel pean siis nimelt silmas neid, kes minuga samas spordikeskuses käivad. Kuna ma käin enam-vähem alati samades tundides, siis jäävad tuttavad näod ikka meelde ja mõnega olen juba sina-tuttav jne. Hetkel pean silmas kahte naist. Ma ei oska nende vanust pakkuda, aga olen suhteliselt kindel, et see on 45-55 vahel. Nad on hullud! Nad treenivad nädalas sama palju ilmselt kui mu vend või rohkemgi (vabandust Kaarel, mul pole päris õiget arusaama, kui palju sa tegelikult treenid). Aga tegelikult polegi ju tähtis kvantiteet, vaid kvaliteet. Need naised aga, nt pühapäeval alustavad kell 10 ja lõpetavad kell 17. Tund aega võtavad vahepeal pausi, et lõunat süüa. Käivad järjest ühest trennist teise! Pärast tantsu trenni ütles üks naistest, et ma peaks ka ikka pühapäeviti vähemalt 4 trenni järjest tegema. Pff, kui mul juba ühes trennis pulss 200ni läheb, siis mitmes järjest - see ei lõpeks hästi! Igal juhul on nad täieti segased. Seal on selliseid väga palju. Üks kõik, mis päeval ma sinna ei läheks, ükskõik, mis kella ajal - nö püsikad on ALATI seal!

Aga pean mainima, et käisin seal Eesti-Prantsuse assotsiatsiooni koosolekult ära. Olen siis nüüd nende liige. Tundub väga asjalik asi. Nad teevad koostööd ka Eesti suursaatkonnaga Pariisis ja üldse korraldavad igasuguseid põnevaid üritusi. Pärast koosolekut tegid 4 eestlast ja 3 prantslast ka väikese kontserdi. Nad lausid palju erinevaid eesti keelseid laule. Panen siia lingi ka, kui keegi juhuslikult kuulata tahab. Mees (Edgar), kes kitarri mängib ja kaks kõige vasakpoolsemat inimest (Amélie ja Jonathan) on prantslased. Siin siis link: http://www.youtube.com/watch?v=m2DppZnzGLs

Töö kohta mainin aind nii palju, et mul tõsteti tundide arvu nädalas ja töötan laupäeviti nüüd veel kauem! Õh õudust! Aga mu eratund (11-aastane tüdruk, kelle juures kodus käin) on suurepärane ja ta annab mulle vähemalt üheks päevaks meeletult energiat! Ta õpib lihtsalt lennult ja esitab väga asjalikke küsimusi! Ja lisaks on mul keskuses ka üks 5-7 aastaste grupp, kes on lihtsalt vapustavad. Neid on grupis 5, kohal käib tihedamini 4 ja neil on 60 minuti asemel 90 minutit tundi. Nad on ka vapustavad! Panen siia pildi, siis neljast pöialpoisist, mis nad meisterdasid (õpime emotsioone ja Lumivalguke ja seitse pöialpoissi on ka käsil).
Viimaks räägin siis ka ühest ilusast kohast Pariisi kõrval, mille nimi on Le Vésinet. See on umbes 20 minuti kaugusel Pariisi kesklinnast (RER'iga sõites). Käisin seal, sest üks eesti tüdruk töötab seal lapsehoidjana ja ta kutsus eile mind külla. See koht on vapustav! Esimene asi, mis tundsin, kui rongist välja astusin, oli värske õhk! Tõmbasin kopsud täis ja naeratasin! Tunne oli nagu oleksin maale sattunud. Majad selles rajoonis on samuti omapärased. Nagu see eesti tüdruk ütleb, siis "väikeste losside linn". Tõsi see ka on! Tegin telefoniga paar pilti ja lisan need ka siia. Kujutan ette, et kevadel, kui kõik on roheline, on seal veel ilusam! Ah jaa, jäin tema juurde ööseks ka. Magasin suuuuuures voodis. See oli kõige mugavam voodi, kõige mõnusama teki ja patjadega, kus ma eales maganud olin. Hommikus ärgates ei olnudki selg kange ega valus nagu tavaliselt! Samuti oli seal TÄIELIK vaikus! Magasin suurepäraselt!!! Õhtul, kui läksin, siis oli juba pime, aga tänaval oli ainult paar inimest. See paik tundub üldsiselt väga turvaline ja perekeskne. Milline kogemus! Aga ilmselgelt, kui seal elada, peaks kas ise olema hästi rikas või töötama kellegi heaks, kes on rikas!

Siin siis pildid:


Maja, kus ööbisin
Tuba, kus ööbisin








Selleks korraks siis kõik! loodan, et järgmine kord kirjutan kiiremini. :) Head uut aastat! (täna ju hiina uusaasta)

7 comments:

  1. vinge paik tundub tõesti olevat :)

    ReplyDelete
  2. Kas oled jõudnud ka jälgida kogemata kuidas need naised trenni teevad? Kas nad teevad trenni või lihtsalt kulgevad ühest trennist teise?:D

    Ja pöialpoisid on nunnud:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen nendega aind tantsu omades koos olnd...ja no seal teevad ikka täiega..no nii kuis välja tuleb. Aga higistavad ja värki. Nad on lihtsalt trenni sõltlased - täielikult!

      Delete
  3. Unista suurelt, siis lähevad unistused täide :-)
    Tead ju küll :-)

    ReplyDelete
  4. See piirkond tuletab Maisons-Laffitte'i meelde http://en.wikipedia.org/wiki/Maisons-Laffitte, kus olid ka lossmajad siin-seal ning väga rikkad inimesed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No jääb samasse kanti ka. Kas see polnd mitte see kant, kus sa mind ükskord kaasa kutsusid?

      Delete