Saturday, January 1, 2011

Merle Pariisis-I nädal

Esmaspäeval ootasin siis terve päev Merlet. Vaatasin ja vaatasin internetist kuidas tema lend järjest edasi lükkus...lõpp hea kõik hea, jõudis ta ikka kohale. Muidugi ei jõudnud ma talle Chatelet'sse õigeks ajaks vastu...sest kuna olen assimileerunud, siis ilmselgelt jään ka mina nüüd igale poole hiljaks. Muidu poleks hullu, sest siin olen ikka kõigist enne alati kohal, aga värskelt tulnud eestlasele kohase täpsusega tulnud õde seda ei mõistnud:) Pole hullu. Kuna ta oli oma teekonda alustanud esmaspäeva hommikul u 5 ajal, siis ei teinud me esmaspäeval midagi ja läksime üsna pea magama.

Teisipäeval ärkasin ma meeletu peavaluga, mille vastu ei aidanud küll mitte miski. Vaatamata sellele otsustasin, et pean siiski välja minema, õe nimel. Olin terve päeva nagu Zombie. Seetõttu käisime lihtsalt natuke ringi, näitasin talle Chatelet'd:D:D:D Ja käisime kinos Harry Potterit vaatamas...Pärast jalutasime veits ringi kah, näitasin talle nö kesklinna ja Hotel de Ville'i ja uisuplatsi ning Pompidou'd. Õhtu lõpuks otsustasin, et pean ikka arsti juures ära käima, sest kuu aega kurguvalu ja nohu pole siiski normaalne. 

Kolmapäeva varahommikul käisingi arsti juures ära. Visiiditasu 22 euri. Arst üritas minuga juttu teha: "Govorite po russki?", vastuseks sai "non". Kuulas mind veidike vaatas kurku, küsis mõttetuid küsimusi ja kirjutas mulle antibiootikumid. Igal juhul tunnen ennast praegu juba paremini. Pärast seda käisime õega poes, et osta veel lisa eesti peo jaoks. Muidu tõi ta endaga Eestist hunniku asju kaasa.
Eesti pidu oli küllaltki edukas, vaatamata sellele, et paljud olid lennanud tagasi koju jõuludeks ja aastavahetuseks ning sellele, et enamik inimesi oli haigestunud. Toit oli maitsev - eriti hapukapsas ja viineripirukad. Ja jookidest läks eriti hästi peal eesti siider! Pärast vaatasime veel "Tudengi muusikali", mis meeldis kõigile. Seinale riputasin veel huvitavaid fakte Eesti kohta...oli palju asju, mis inimesi üllatas.
Täidetud munad, kiluleib, sprotileib, rollmops, munavõiga leib, kartulisalat, verikäkk pohlamoosiga, viineripirukad, rabarberikook, kama, eesti šokolaad ja kommid. Pildilt puudu veel hapukapsas ja kodumaine alkohol.
Neljapäeval tegime korraliku turistipäeva. Käisime siis Trocadero juures ja vaatasime ka La Tour Eiffel'i...tippu ei läinud, sest väljas oli nii udune, et sealt poleks midagi näha olnud. Jalutasime Champ de Mars'il, mille muru oli talvepuhkusel, seega selle ümber olid piirded ja sinna peale astuda ei saanud. Jalutasime sealt Les Invalides'i juurde. Läksime sisse ka - vaatasime ära Napoleoni haua (jah, jälle:S) ja Armee muuseumis, mis oli minu arvates väga põnev. Pärast läksime ka Rodain'i muuseumisse. Sel korral jalutasime ka selle aias (kuhu me suvel millegi pärast ei läinud). Pärast seda jalutasime Concord'i väljakule, kus on hetkel püsti suur vaateratas. Käisime seal peal ka. Sattusime venelastega ühte kapslisse. Miks ma seda mainin? sest terve selle päeva jooksul oli tunne, nagu oleks Eestis, sest kuulsime vene keelt rohkem kui prantsuse keelt. Pärast seda käisime Ladurées ja ostsime õigeid macarone. Merle tõdes, et need tõepoolest sulavad suus. Pärast seda käisime La Defence'is  ja vaatasime sealset arc de triouph'i. Tahtsime minna ka laadale, aga see oli kahjuks suletud. Tulime tagasi Pariisi ja käisime siis siinse Arc de Triouph'i otsas ära...oh neid treppe!!!! Pärast jalutasime mööda Champs-Elyséed alla-seal oli liiga palju rahvast! Külastasime sealset "jõululaata" ja naasesime koju:) Olime surmväsinud!
Reedel käisime korraks linnas, sest meil oli aastavahetuse peo jaoks veel vaja natuke aksessuaare leida. Ja siis üsna pea läksime Kasia juurde (sest tem ajuures toimuski see pidu) ja alustasime ettevalmistustega. Ma tegin siis meigi Kil'ile ja endale (Kasiale mul lihtsalt ei olnd aega teha, temale tegi Merle. merle tegi meigi ka endale) ja siis ma tegin absoluutselt kõigile ka soengu! Uuh!!! Lõpptulemusega jäin ma rahule:)
Pidu oli tore:) Rahvast käis palju läbi...põhiseltskond jäi samaks. Sõime palju, jõime palju šampust (jah, mitte vahuveini) ning tantsisime:) Tore oli:)
Täna, ehk siis 1. jaanuaril ei tee me mitte midagi, sest kõik kohad on kinni:) Homme lähme Porte de Clignancourt'i turule (kohe üldse ei taha nende araablsaste sekka minna, mais bon!) ja ilmselt ka minu maja ette toiduturule, sest see on midagi sellist, mida Eestis ei kohta. Ülejäänud päevaks saadan Merle kodust ära, sest mul on vaja õppida. Nimelt on mul esmaspäeval 3 eksamit! Juhuu!

Bonne année! Head uut aastat!

1 comment:

  1. Meeldivalt teguderohke postitus kui nii saab öelda:D. Mulle nii kohutavalt meeldib kuidas te kõik välja nägite ja need ripsmed!!!!! Vinged!:)
    Ma tean, et saatsin uus aasta tervitused Eesti järgi, aga tahtsin teha seda seni kuniks veel sõnumite ja kõnede lainel olin:D.
    Btw. Kas seal oli veel mõni aeg peale selle roosiaia, kus need suured skulptuurid olid?

    ReplyDelete