Monday, March 18, 2013

Päris nädalavahetus: nädal 3

Esmalt tuleb alustada terve nädala kirjeldusega. Pärast mõnusat sooja nädalavahteust Lyon'is, tervitas mind Pariisis vihm ja jahedus. Esmaspäeval muutus see kõik veel hullemaks ja teisipäeval sadas juba lund. Lund sadas terve päev otsa, maa oli paksult lumega kaetud (Pariisi kohta) ja lumi püsis ka kolmapäeval. Tulemuseks see, et lennuliiklus, rongiliiklus oli häiritud, bussiliiklus peatunud ja metrood tugevalt ajast maas. Kolmapäeval läksin hommikul 30 minuti asemel 70 minutit tööle!!! Tavaliselt lähen bussiga, siis sel korral pidin valima metroo ja nimelt 3 erinevat liini! Lund aga oli ju NII palju, et metroo liiklus oli ka häiritud. Lisaks sellele aeti kõik reisijad ühes peatuses maha, sest metroo pidi teises suunas sõitma hakkama, kuna teises suunas sõitvaid ronge oli vähe. Olime seal perroonil ja ootasime järgmist metrood, milles oli sama palju inimesi, kui perroonil ootas! Pressisime end sisse ja sõit läks edasi. Ühes peatuses juhtus äge asi. Pisike tüdruk teisel pool perrooni lehvitas sellele metroole, kus ma sees olin. Lõpuks vaatasin lähemalt ja see oli üks mu õpilastest. Ta lehvitas ja lehvitas, lootuses, et ma teda märkaks ja vastu lehvitaksin. Tegingi seda:)
Enamus lumest sulanud, aga juhiks tähelepanu, kuidas siin katuselt kukkuvad lund püütakse.
Kolmapäeva õhtul olin kutsutud ühe tuttava üllatus-sünnipäeva peole. See oli ühes väikses ja armsas brasserie's 20ndas linnajaos, Parc de Belleville kõrval ehk siis lähedal sellele, kus ma Erasmuse ajal viimasena elasin. See koht oli eriline, sest seal oli lisaks õhtusöögile ka vahva muusik. Igal juhul mängis ta pilli, mille nime ma eesti keeles ei tea ja prantsuse keeles enam meenutada ei suuda. Põhimõte on aga selles, et võtab nö paberist raamatud ja kinnitab masina külge...seejärel ketrab käsitsi ja auguline raamat liigub läbi pilli, mille tulemusena tekib muusika. Enamasti mängis ta prantsuse 30ndate ja veel vanemaid lugusid.

Igal juhul oli tal ka lauluraamat igale ühele pakkuda. Tagakaanelt lugesin välja, et ta on ka Eestis esinemas käinud. Tegin pärast sellel teemal temaga juttu ja minu üllatuseks on ta lausa kolmel korral käinud Eestis ja mitte ainult Tallinnas! On üle terve Eesti reisinud, sh Haapsalu, Pärnu, Tartu, Viljandi ja Saaremaa. Veel oli kohti, aga ta ei suutnud nimesid meenutada. Selle eest suutis ta aga täiuslikult meenutada Saaremaa Valsi viisi! Ta ütles, et lasi ka sellest "muusika raamatu" teha, aga tal polnud seda kaasas - ei osanud aimata, et eestlast kohtab. Veel rääkis ta oma kogemusest ja muljetest Eestis - väga tabav oli! :)

Reedel oli tööl selles mõttes hea päev, et ühe grupi tund jäi mul täitsa ära, kuna ükski õpilane ei saanud tulla. Õnneks teadsin seda juba varem, seega sain isegi varem lahkuda! Hommikuses 3-6 aastaste laste grupis oli kohal ainult üks 3,5 aastane poiss! Kaks tundi inglise keelt sellise pisikese jubinaga! Tehke järgi:D Reedel tuli mulle külla ka üks endine Disney kolleg, Rita Ungarist. Tahtsime minna kinno vaatama filmi Cloud Atlas, aga pileteid enam polnud. Olin filmi küll korra Kärdiga näinud, aga see film vajas uuesti vaatamist. Niisiis, pöördusime tagasi minu poole. Sel korral laadisin alla inglise keelsed subtiitrid ja filmi vaatamine võis alata. Tuleb tõdeda, et teist kordsel vaatamisel märkasin palju asju, mis esimesel korral nägemata jäi.

See nädalavahetus oli selles mõttes rahulik, et puhkasin end eelmisest nädalavahetusest välja. Laupäeval ja pühapäeval käisin väljas küll "Püha Patrikcu Päeva" tähistamas, aga see oli ka kõik. Tuleb välja, et prantslased on kenasti üle võtnud selle inglise püha. :)

3 comments:

  1. kuulen ka sellisest muusikariistast esimest korda, nii tore, et iga päev toob veel midagi uut :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma mäletan, et Miilil oli midagi sarnast, aga metallist plaatide abil sai muusikat mängida...

      Delete
  2. meelde tuli - lihtrahvas nimetab selliseid asju leierkastiks minuteada:) (ing - hand organ vist)

    ReplyDelete